Jump to navigation

 
Corrie Tijsseling (GGMD): dovenonderwijs
Dr. Corrie Tijsseling heeft pedagogiek gestudeerd. In 2014 promoveerde ze in de historische pedagogiek aan de Universiteit Utrecht, op een proefschrift met de titel School, waar? Sinds 2016 werkt ze bij de GGMD voor Doven en Slechthorenden als onderzoekscoördinator.

Wat weten we uit onderzoek?

Beheersten docenten in het dovenonderwijs vroeger gebarentaal?
Hoe werd er in het begin van het dovenonderwijs gecommuniceerd?
Hebben we nu een optimale vorm van tweetalig onderwijs in Nederland?
Hoe moeilijk is het voor ouders om bij de dovengemeenschap betrokken te raken?
Verdwijnt de dovencultuur nu onderwijsvormen veranderen?
Hoe kunnen ouders nu zorgen voor een tweetalige omgeving op school?
Wat was vroeger de rol van gebarentaal in het dovenonderwijs?
Doofgewoon 

Hoofdmenu

  • DoofGewoon
  • Thema's
  • Gezinnen
  • Volwassenen
  • Experts
  • Communicatie
  • Waarom deze site?
  • facebook
  • In English
Doofgewoon